Dworce kolejowe
Dworzec główny w Katowicach w ostatnich latach uległ znacznej przebudowie i rozbudowie.
Widok od strony głównego wejścia (foto: AF, 2016)
Na szczęście zachowano częściowo charakterystyczny kształt oryginalnej konstrukcji żelbetowej,
która nadal jest piękna, pomimo nadmiernej ingerencji współczesnej (foto: AF, 2016)
Komercyjna rozbudowa i przebudowa dawnego dzieła polskiej architektury nie jest zła.
Pytanie brzmi: Czy nie można było obiektu dawnego dworca zostawić bez zmian? (foto: AF, 2016)
Warszawski Dworzec Centralny po estetyzacji wnętrza prezentuje się nowocześnie.
Dobrze, że ten budynek ma kształt nadany mu przez budowniczych w czasach Polski Ludowej (foto: AF, 2016)
Przebudowany i rozbudowany dworzec w Poznaniu. Nowa część jest atrakcyjna. Dodano też nowe funkcje.
W mojej ocenie wybudowana przed kilkoma laty bryła jest nowoczesna. Nie pasuje jednak do dotychczasowego
głównego budynku, a tym bardziej do części zespołu od strony ul. Głogowskiej (foto: AF, 2015)
Zabytkowy dworzec Toruń Główny uległ adaptacji. Na szczęście wiele elementów zachowano prawie bez zmian.
Przykładem mogą być wiaty peronowe (foto: AF, 2016)
Nowy i stary dworzec Kraków Główny. Funkcjonalność udało się poprawić.
Estetyki zabytku nie zniszczono. Dodano jednak chyba nadmiernie przestrzeń komercyjną (foto: AF, 2016)
Nowe perony na dworcu Kraków Główny mają atrakcyjny i ciekawy kształt.
Cały kompleks może się podobać (foto: AF, 2016)
Szczególnie zachowany zabytkowy peron dworca w Krakowie jest moim zdaniem urokliwy (foto: AF, 2016)
[2017.03.16; Kilka zdjęć; AF]