W ramach zmian na stronie postanowiłem dodać nową kategorię, którą nazwałem po prostu Kilka zdjęć. Będzie tam miejsce na wpisy zawierające przede wszystkim fotografie dotyczące wybranego tematu, a słowo pisane w postaci mojego skromnego komentarza będzie co najwyżej dodatkiem, a może czasem wcale go nie będzie. Zresztą już dwa tego typu posty miały miejsce (Zdjęcia z Jordanek i Wieże lęgowe dla jerzyków w Toruniu), a teraz zostały one przypisane do tej nowej kategorii. Niepierwszy to już wpis mało związany z formalną tematyką bloga. Przyjąłem jednak, że nie będę pisał tu wyłącznie o architekturze, lecz też o innych sprawach, które chciałbym poruszyć. Tym razem będzie to zauważenie dobrych zmian w ostatnich latach na polskich torach, takich jak choćby pojawienie się nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT).
To oczywiście nie wszystkie typy wyprodukowanych w Polsce elektrycznych zespołów trakcyjnych. Bardzo ciekawie prezentują się przede wszystkim takie polskie wytwory myśli technicznej, jak produkowany w nowosądeckiej firmie Newag Impuls, a także starsza trochę od niego Bydgostia (EZT'y oznaczone symbolem ED74 nazywane są też czasem jako "Edyty") z Pesy. Walory estetyczne obu, podobnie jak wcześniej wspomnianych modeli Dart, Flirt3 i Elf, uważam za wysokie.
Dwa ostatnie zdjęcia nawiązują trochę do tematyki następnego wpisu na blogu, w którym znajdzie się kilka zdjęć dworców kolejowych po większych lub mniejszych zmianach. Ale to już w następnym odcinku Kilku zdjęć.